Asezata in Piazza dei Cinquecento, la mica distanta de Gara Termini, locul unde multi ajung pentru prima oara in Roma atunci cand nu prefera masina personala sau avionul, creatia sculptorului Oliviero Rainaldi impresioneaza prin dimensiuni si prin impresia de solitudine, de liniste in mijlocul tumultului cotidiana. Desi de la distanta aproape nimeni nu si-ar da seama ca este un omagiu adus papei Ioan Paul al II-lea, privita din spate silueta masiva pare mai curand o creatie nonfigurativa, dificil de inteles fara sa te apropii si sa o privesti din fata. Atunci figura redata este inconfundabila, usor de recunoscut chiar la o privire superficiala, dar pana sa ajunga aici a fost nevoie de schimbari si chiar de putin scandal. Prima versiune a statuii, purtand semnatura aceluiasi Oliviero Rainaldi, a fost primita cu proteste scrise si verbale din partea publicului, majoritatea considerand nu doar ca aduce cu Mussolini, dar si ca este prea simpla si in esenta nedemna de cel care fusese papa Ioan Paul al II-lea.
Statuia ce poate fi vazuta astazi la atat de mica distanta de unul dintre cele mai aglomerate locuri din Roma este categoric simpla, redusa la esenta, si exceptand fizionomia inspirat de bine redata impresioneaza din prima clipa atat prin economia studiata a liniilor cat si prin impresia de ansamblu: calm, liniste, protectie. Cu bratele deschise si parand ca vrea sa imbratiseze orice trecator vine mai aproape, cautand un sprijin, este una din acele statui care se integreaza nesperat de repede in peisajul urban, devin loc de intalnire, reper si atractie turistica, moment de respiro intr-un ritm trepidant de fiecare zi.
Foto: artline.ro


































