1. Candva un mic atelier parizian de bijuterii, Van Cleef & Arpels avea sa devina in timp o garantie a calitatii si un simbol al luxului, una dintre cele mai cunoscute si respectate companii din domeniu in toata lumea. Si totul a inceput ca o poveste de dragoste in Belle Epoque, in 1895, cand Estelle Arpels (fiica unui respectat specialist pe piata pietrelor pretioase) se casatorea cu tanarul Alfred Van Cleef. Dincolo de fascinatia pentru lumea bijuteriilor si mai ales a pietrelor pretioase cei doi aveau talent, inspiratie si mai ales curaj, si doar un an mai tarziu, cu ajutorul familiei, deschideau propria afacere. In 1906, Alfred Van Cleef si Charles Arpels, cumnatul sau, deschideau in Place Vendome magazinul de bijuterii Maison de Van Cleef & Arpels. Era inceputul unei legende, si in scurta vreme acest nume semnifica luxul, eleganta, rafinamentul. 2. Spre deosebire de alti competitori, Van Cleef & Arpels s-a extins rapid, o firma dinamica si tintind de la bun inceput celebritatile si clientii exclusivisti, si nu a durat mult pana cand sa deschida magazine in statiuni de vacanta precum Monte Carlo, Vichy, Nisa, Deauville. O idee inspirata, care s-a dovedit repede castigatoare.
3. Printre clientii Van Cleef & Arpels s-a numarat nimeni alta decat Maria Callas. O mai buna recomandare pentru cei care isi doreau produse exclusiviste ar fi fost greu de imaginat chiar si de cea mai buna campanie publicitara. Si celebra diva nu a fost singura celebritate care a ales produsele Van Cleef & Arpels. Grace Kelly sau Barbara Hutton preferau si ele bijuteriile purtand semnatura deja celebra.

4. Minaudiere. O inventie marca Van Cleef & Arpels, un nume pretentios si delicat pentru un model propriu, practic o cutiuta paralelipipedica din aur, argint, delicata, potrivita pentru un cadou memorabil. Si potrivit legendei prima "minaudiere" ar fi fost un omagiu, un dar pentru Estelle.
5. Nu intamplator in colectiile Van Cleef & Arpels unul dintre motivele ce revin mereu este cel al... trifoiului cu patru foi. Dincolo de ideea de sansa, de noroc, de raritate, explicatia este aproape prozaica. Jacques Arpels era fascinat de trifoiul cu patru foi si adesea, cand reusea sa gaseasca unul, il aduce mandru angajatilor, si intotdeauna prezentarea era insotita de un mic poem. In esenta ii incuraja sa isi pastreze mereu optimismul si speranta, doua dintre valorile pe care le vedea ca esentiale pentru firma. 6. Bijuteriiile Van Cleef & Arpels surprind prin varietatea lor Arca lui Noe reimaginata ca o colectie de bijuterii exclusiviste in forme de animale cu pietre pretioase, stele si forme geometrice delicate, flori si fluturi, fructe si personaje de basm, dar si ceasuri sau parfumuri alaturi de pandantive, coliere, verighete sau bratari. Si fiecare model este surprinzator, elegant, memorabil si dovedind ca inspiratia nu a disparut in peste un secol.
7. La peste un secol de la inceputul povestii Van Cleef & Arpels este in proprietatea grupului Richemont, care mai detine marci precum Cartier, Piaget, Montblanc, Ruger Dubuis, IWC.

Foto: thejewelryloupe.com, paris.joaillerie.com, 1stdibs.com, thejewelryicon.com


































