Nascuta in 1892 in Cornwall-on-Hudson, New York, SUA, Djuna Barnes si-a petrecut primii ani de viata in familia numeroasa unde tatal i-a dat primele lectii de muzica si arta, fara ca in paralel sa se ocupe de cei opt copii, preferand sa duca o existenta boema si scandaloasa pentru normele vremii. Fara sa aiba o educatie formala si ocupandu-se in mare parte a zilei de fratii ei, viitoarea prozatoare si jurnalista se va muta alaturi de mama si trei dintre frati la New York in 1912, dupa despartirea oficiala a parintilor. Se inscrie pentru scurta vreme la Pratt Institute, dar situatia financiara foarte grea a familiei o forteaza sa renunte. Incepe sa scrie si colaboreaza cu articole, cronici de teatru, proza scurta si interviuri la multe dintre revistele ce aparea la New York in acea vreme, impunandu-se repede ca un condei prolific, surprinzator de matura si talentata chiar daca nu urmase cursurile unei scoli prestigioase. In jurul anului 1915 Djuna Barnes alege sa se mute in Greenwich Village, unde viata boema si atmosfera diferita o vor inspira sa publice o prima carte, The Book of Repulsive Women, volum experimental de poeme ilustrate chiar de autoare, la scurta vreme dupa aceea trei dintre piesele ei fiind puse in scena de nimeni altul decat Eugene O’Neill. Cativa ani mai tarziu alege sa plece la Paris, unde in 1921 devenea una dintre cele mai cunoscute reprezentante ale cercului literar modernist care le includea pe Gertrude Stein si Alice B. Toklas, Sylvia Beach sau Adrienne Monnier. Publica sapte ani mai tarziu un roman autobiografic, Ryder, in care apar aluzii la evenimentele care au dus la despartirea parintilor, este deja un nume cunoscut pentru poemele si piesele ei de teatru, il descopera cu entuziasm pe James Joyce, care o va marca definitiv.
In 1931 alege sa se mute la Londra, unde va continua sa scrie si publica in 1936 romanul Padurea noptii, vazut de multi critici drept capodopera ei si unul dintre cele mai bune titluri moderniste, tradus mai tarziu in numeroase tari si primit cu entuziasm de o buna parte a criticii. Revine la New York dupa trei ani si va continua sa scrie si sa publice, mult mai rar decat inainte, preferand singuratatea si linistea in locul existentei boeme si publice de pana atunci. A murit in 1982.


































