 Muzeul Marmotan Monet din Paris prezinta din 5 septembrie expozitia “Camille Claudel”, deschisa pana pe 31 ianuarie 2006. Camille Claudel (1864-1943) si Auguste Rodin (1840-1917) s-au intalnit in 1882 la Paris. Camille, atunci in varsta de doar 17 ani, visa sa devina o sculptorita cunoscuta, iar Rodin, in varsta de 41 de ani, facuse deja pasi importanti intr-o cariera de succes. Aceasta intalnire a fost urmata de o relatie scurta dar foarte intensa, alimentata in buna parte de pasiunea celor doi pentru sculptura. Camille a avut sansa de a privi cum isi realiza Rodin capodoperele si, influentata de acesta, a creat la randul ei opere expresive si puternice, aflate insa sub puternica influenta a amantului-maestru.
 Muzeul Marmotan Monet din Paris prezinta din 5 septembrie expozitia “Camille Claudel”, deschisa pana pe 31 ianuarie 2006. Camille Claudel (1864-1943) si Auguste Rodin (1840-1917) s-au intalnit in 1882 la Paris. Camille, atunci in varsta de doar 17 ani, visa sa devina o sculptorita cunoscuta, iar Rodin, in varsta de 41 de ani, facuse deja pasi importanti intr-o cariera de succes. Aceasta intalnire a fost urmata de o relatie scurta dar foarte intensa, alimentata in buna parte de pasiunea celor doi pentru sculptura. Camille a avut sansa de a privi cum isi realiza Rodin capodoperele si, influentata de acesta, a creat la randul ei opere expresive si puternice, aflate insa sub puternica influenta a amantului-maestru. Relatia s-a deteriorat destul de repede, cu toate ca initial cei doi parusera inseparabili. In timp ce Rodin a introdus in Franta si apoi in intreaga lume o noua viziune asupra sculpturii, Camille s-a luptat sa se elibereze de influenta profesorului sau, dorind sa nu mai fie considerata o simpla imitatoare. Fara sa-si poata rezolva diferendele, relatia lor a ajuns repede la final. Rodin si-a continuat cariera de sculptor de succes, in timp ce Camille, afectata de despartire mai mult decat si-ar fi dorit, a inceput sa aiba probleme psihice, care au dus in final la internarea ei intr-un ospiciu.
In urma ei au ramas sculpturi care denota nu doar influenta covarsitoare a lui Rodin, dar si incercarile artistei de a se detasa de aceasta mostenire si a-si crea un stil propriu.
05-09-2005
Foto : Camille Claudel, "La valse"

 
			 
 
			
 
		
































